למה עדיף גישור בהליכי גירושין?

הסכם גישור, כמעט תמיד, תהיה האופציה הראשונה שנציע ללקוח העומד בפני גירושין. לעיתים זו תהיה גם האופציה הראשונה שהצדדים בוחרים ולעיתים הם מגיעים אליה לאחר שכבר פתחו בהליכי גירושין, הגישו תביעות ובכל זאת מחליטים לעצור ולנסות את דרך הגישור.

מה מטרת התהליך?

הגישור הוא הליך שמטרתו לעזור לבני זוג שמעוניינים להתגרש, להגיע ביניהם להסכמות.
למגשר אין סמכות לקבוע מי צודק או לקבל החלטות עבורם או במקומם. כל תפקידו הוא לסייע להם להגיע להסכמות שיתאימו לשני הצדדים.

כיצד מתנהל הליך גישור?

בכדי להתחיל בהליך, ראשית, חשוב שתהיה הסכמה של שני הצדדים להכנס להליך של גישור. ללא הסכמה כזו, לא ניתן לפתוח בהליך. בנוסף, לפני תחילת ההליך, הצדדים יתבקשו לחתום על עקרונות הגישור, על גבי מסמך הסכם הגישור.

לאחר ההסכמה העקרונית והחתימה, ניתנת אפשרות לכל אחד מהצדדים לספר את סיפורו, ולשים את הדגשים במקומות שמתאימים לו. לאחר שאנו שומעים את שני הצדדים, אנחנו יושבים עימם ומרכיבים את רשימת הנושאים בהם נותרה מחלוקת. נושאים אלו הם הנקודות אותן יש לפתור על מנת להגיע להסכם.
המטרה היא לדון בכל אחת מהמחלוקות, להעלות את הפתרונות האפשריים על הכתב ולבחור באחד הפתרונות בהסכם גירושין, אותו נגיש לבית המשפט.

המפגשים במהלך הליך גישור יכולים להיות עם שני הצדדים ביחד, או עם כל צד בנפרד.
במידה ומתקיימות פגישות פרטיות, מובהר ללקוחות שהם יכולים לחשוף בפנינו כל פרט ובאם הם מעוניינים שלא לגלותו לצד האחר – נקפיד על סודיות וחשאיות, על-פי בקשתו.

היתרונות בהסכם גישור

  • משך הזמן מתחילתו של ההליך ועד להשלמתו, הינו קצר. במרבית המקרים, ההליך נמשך כמה שבועות, או לכל היותר חודשים בודדים. בכל אופן, ההליך קצר מהליך גירושין בבית משפט, הנמשך לעיתים שנתיים ושלוש.
  • העלויות של הליך מסוג זה נמוכות משמעותית מעלויות של התדיינות בבית משפט, שבו כל צד משלם לעורך דינו סכום לא מבוטל.
  • בהליך גישור הצדדים יגיעו לכדי הסכמות ביניהם, ולא יהיו תלויים בשופט שאינו מכיר את הצדדים או את ילדיהם. כל צד אחראי לגורלו. במקרה ומעורב שופט, יש לקחת בחשבון שבית המשפט מוגבל ברמת ההכרות עם המעורבים. לכן, כלל לא בטוח שפסק הדין יהיה לשביעות רצון מי מהצדדים ולעיתים אף לא יהיה לשביעות רצון אף אחד מהם.
  • בגישור ובהסכם אפשר לבנות פתרונות יצירתיים וגמישים, שלעיתים לא ניתן לקבל כסעד בפסק דין בבית המשפט.
  • ההסכם אליו הגיעו צדדים, לאחר הליך גישור, יהיה מטבע הדברים קל יותר לקיום וישום. מכיוון שהסכמי גישור נוצרים ומתקבלים על דעתם ובהסכמתם של הצדדים, יהיה להם קל יותר לקיימם כפי שנקבע.

סיום הליך גישור לפני גירושין

הליך הגישור הוא וולנטרי. את הגישור יכול כל אחד מהצדדים להפסיק בכל עת, בהתאם לרצונו וללא צורך בהסבר. כלומר, המשך ההליך תלוי ברצונם של הצדדים.

עם סיום ההליך, יערך הסכם עליו יחתמו שני הצדדים. ההסכם יוגש, על ידי המגשר, לאישורו של בית המשפט. משלב זה, הצדדים יתנהלו על פי הקביעות שסוכמו בהסכם.

צור קשר

צריך ייעוץ? התקשר עכשיו

או מלא את הטופס ונחזור אליך בהקדם